Tuesday, June 30, 2009

kisah aku dia dan peti ais..

lebih kurang 11.00 PM....

aku : yang, jangan guna pisau... mana boleh guna pisau.. tutup suiz jer..
(dia(my hubby) yang degil tetap guna pisau untuk froze kt tempat beku... tiba-tiba... bunyi sesuatu yang mengerikan... o tidak!! kelam kabut pulak dia tutup suiz peti ais)

aku: haa.. kan da cakap, jangan guna pisau... dah bocor gas dia.. rosak dah.. mana nak simpan ikan2 yang melambak..
( aku rasa nak nangis pun ada, benda2 dok elok2 jadi rosak... ee.. geramnya)

dia : ala.. x rosak.. tu ada lampu lagi.. (lepas onkan balik suiz)

aku: tu lampu kt bawah.. lampu kt x de.. cuba rasa.. mana ada sejuk..

dia: x pe, simpan ikan kt umah mak.. (pandaila dia.. geramnya aku...)

aku: kena beli petis ais baru...

dia : beli peti ais kecik jer... ( dan - dan tu jugak amik katalog giant tgk harga peti ais... )

aku : peti ais kecik mcm hotel ni mana bleh simpan ikan2..

dia : apsal x boleh plak...

aku : x boleh...

dia : ni beli peti ais besar ni.. ala peti ais tu dah x sejuk dah... beli yang baru.. ( sejak bila plak peti ais aku x sejuk ni.. ok jer.. pandai-pandai jer). mama kan nak semua baru.. okla tu peti ais baru...

aku ; mama x mintak pun peti ais baru... ...

dia : esok kita peti ais kt kedai depan ni...

- itulah sebahagian kisah aku, dia dan peti ais..

- bukan sebab peti ais rosak aku tension, tp aku frust sbb aku da warning jgn guna pisau.. tup-tup.. musnah peti aisku...

No comments: