Friday, July 24, 2009

di persimpangn dilema...

dalam meniti kehidupan.. kita akan melalui byk persimpangan... sama ada mahu kenan atau ke kiri.. pilihan di tangan sendiri... namun yang pasti.. walau apa pun jalan yang kita pilih... ranjau dan duri bakal menemani kita sepanjang perjalanan.. betul atau salah.. bukalah persoalan.. apa yang lebih penting adalah untuk menjadikan jalan yang kita pilih adalah sebaik2 jalan... dan kita perlu terus melangkah untuk menuju ke destinasi...

dan aku harap.. jalan yang aku pilih ini.. membawa bawa aku ke ruang yang lebih indah dan bercahaya... meskipun banyak yang perlu aku korbankan.. byk suara yang mempetikaikan... aku yakin dan percaya.. jalan yang terbentang didepanku kini... adalah jalan yang terbaik buatku..

" tak siapa di antara
kita di dunia
memilih jalan hidup yang derita "

No comments: