Tuesday, July 21, 2009

sesuatu yang tidak disukai tetapi baik untuk kita

"aku meminta pada Tuhan setangkai bunga segar,
diberi-Nya kaktus berduri,
aku meminta kupu2,
diberi-Nya ulat berbulu,a
ku sedih dan kecewa...

Namun kemudian, kaktus berbunga indah sekali,
dan ulat itu pun menjadi kupu2 yang sangat cantik...

itulah jalan Tuhan,
tidak memberi apa yang kita harapkan,
tapi memberi apa yang kita perlukan...

kadang2 kita sedih,terluka dan kecewa,
tapi jauh di atas,
Dia sedang mengatur yang terbaik untuk kita..."

- dipinjamkan post dari forum...

topik ini menginngatkan aku pada kenangan yang cukup pahit untuk dikenang..
tapi tanpa sedar peristiwa pahit inilah yang menjadikan aku lebih kuat dan matang...

.. kerana mulut badan binasa...
memang x dapat aku lupa... kerana celuparnya mulut seorang teman..
menyampaikan cerita yang tiada kesahihan.. aku menjadi korban...
menjadi mangsa cercaan..

sakitnya masih terasa.. saat diri dimalukan dikhalayak... menahan tebal dan sebalnya rasa..
betapa saat itu.. aku amat benci melihat atau berdepan dengan sesiapa saja...
terasa diri kecil dan hina... tapi dengan semangat yg ada... kuharung juga segala rasa..

tapi.. sesungguhnya.. ini sebenarnya ujian yang tersirat seribu makna dan hikmah disebaliknya..

buat insan2 yang amat aku benci itu.. terima kasih menjadikan aku manusia yang sungguh tabah dan berhati kental sejak hari itu.. hingga hari ini..

"kemaafan.. dendam yang terindah"

No comments: