Sunday, May 2, 2010

Bila Plan A jadi B dan plan B jadi C

Plan A

1. Aku sepatutnya meraikan hari buruh dengan cuti2 Malaysia ke Bukit Gambang, tapi disebabkan x booking awal dan x nak mengambil risiko terjah ke Kuantan, tapi x tau mana hotel nak duduk, percutian dibatalkan di saat2 akhir.

2. plan seterusnya ke lokasi yang lebih dekat, ke genting atau cameron. yang penting tetap nak ke mana2 lokasi.... sbb dah byk kali asyik x jadi jer...

Plan B

3. Akhirnya Gambang Resort bertukar jadi Sunway Lagoon. x payah nak pikir kat mana nak bermalam. yang penting dapat relaks ngan rehat.. pegi sunway lagoon pun dah thari... daripada nak bawak mak ngan abah, x jadi... laki aku dah risau tgk muka aku makin macam tapai basi.. sbb dah thari x jejak ke sunway lagoon.. so cuma bawak anak buah sorang + anak2 aku..

4. Muka main seronok alesya main air.. adib yg penakut ni... terjerit2 sbb takut dgn objek2 pelik dan menakutkan ( menakutkan bagi dia).. anak buah yang sorang lagi.. jgn cakap la.. mesti suka..

5. esoknya (hari ni) dah plan dah untuk ke rumah member aku kt balakong.. yang tertanggoh sejak minggu lepas.. tapi bila balik dari sunway lagoon, mak mertua aku ajak gi kenduri plak esoknya.. apo nak di kato.. ikut jela.. plan nak ke rumah member aku gantikan dgn nak shoping kt jakel yang baru bukak kt seksyen 7 shah alam (lepas balik kenduri)..

B Jadi C (memang x plan)

6. T.hari macam dirancang gi makan kenduru sekitar umah mak mertua aku.. habis 2 kenduri, nak bertolak ke kenduri di bukit Rimau..

7. Tapi yang tak dirancangnya, anak buah aku (yg ikut aku smlm) bergayut kat pokok, jatuh dan payah tangan.. umur baru 6 thn...

8. dari rumah kenduri bergegas ke hospital.. nak cepatkan proses, gi hopsital swasta.. lepas x-ray semua, condition teruk jugak, kena operation, x bleh simen saja.. terus hospital Klang plak.. sbb x tertangguh kos yg sampai 7K kalau operate kt situ.

9. SAmpai hospital Klang, proses bukan main lama, sbb nak tunggu doktor pakar. Nasib baik jugak dah ada xray ngan report dr hospital swasta.. memang kronik jugak.. sbb kena operate dan masuk 2 dawai.. sampai dah mlm... Jakel ntah ke mana..

- terdetik dalam hati, insurans sgt penting.. melainkan kita sentiasa ada duit yg byk untuk saat2 kecemasan.. kita tak boleh jamin yg kita dan family kita akan sihat / bebas dari kecederaan dan kemalangan... lindungi diri kita dengan insurans...sudahkan anda?

No comments: