Sunday, May 16, 2010

mungkin ini masanya...

hari ni aku terpaksa cuti
sbb abah (bapa mertuaku) masuk hospital
mak (mertua) plak kena jaga abah kt hospital
so x de orang nak jaga adib ngan alesya..
nak tak nak aku terpaksa bercuti..
sejak2 akhir ni mmg aku selalu terfikir untuk hantar adib & alesya ke nursery
sbb pertama, x nak menyusahkan mak
sbb kedua, bila mak ada hal2 mcm skang ni, x de la aku kena amik cuti
sbb ketiga supaya anak2 aku biasa & nak dgn org2 lain
(selain mama, ayah dan opahnya)
sejak aku mengandungkan adib,
memang aku x nak bagi mak jaga,
sbb x nak menysusahkan,
tapi mak plak beria2 nak jaga,
x nak kecilkan hati org tua,
aku bg jugak mak jaga,
walaupun serba salah jugak ada kalanya..
adib dah nak masuk 3 tahun..
alesya dah setahun 4 bulan
mungkin ..
dah tiba masanya untuk diorang ke nurseri
membiasakan diri dengan persekitaran..
dan kawan2..
tp untuk buat keputusan byk perkara jugak nak kena fikir..
apa pun keputusannya...
pastinya untuk kebaikan semua...
.: semoga abah cepat sembuh . Amin :.

No comments: