Tuesday, May 4, 2010

Stress at Work

aku tulis ni bukan sebab aku stress..
tapi ini topik yang aku present untuk HSE Awareness Talk
kat company aku setiap Rabu ada perhimpunan.. ala perhimpunan sekolah..
tapi x de la berbaris ikut department dan nyanyi lagu negaraku plak..
sesi HSE awareness talk ni
untuk berkongsi info dan maklumat sesama staff berkaitan HSE
HSE means Health, Safety and Environment
so minggu lepas giliran aku plak untuk buat talk
Stess at Work aku jadikan topik
gugup jugak la sebab dah lama tak bercakap depan orang ramai ni..
tapi ok jugak la..
sebab walaupun aku kembangkan point secara spontan..
banyak jugak point2 yang melekat di hati audiens..
bila org bleh ulang balik dan ingat point2 tu kira berkesan la jugak kan (sendiri masuk bakul :)
aku ingat dah ringkas dah.. rupanya lama jugak aku meraban kat depan tu..
lenguh kaki orang yang berdiri...
info sharing
Stress is not an illness. it is a state.
However, if stress become too excessiveand prolonged,
mental and phyisical illness may be develop.

No comments: